Friday, April 8, 2011

TAIK LALAT

jenuh aku nak tdo mlm nie... aiihh menyesal minum 5 in 1 tongkat ali td, so aku nasihatkan korg2 sume jgnlah minum natang tu kalu nak tdo, kecuali yg sudah berlaki atau berbini..... (bermadu lebih digalakkan) hahaha..



update blog lg bagus... aku ader seorg adik bongsu.... (ader lak adik bongsu sampai 44 org??) mase dia kecik2 dulu, tersangat la aktif budak nie... ader 1 ari tu, time aku ngah tdo tiba2 dia dtg terjah aku....




"kelepekkk!!!"







dia pelempang idung aku... eh pelempang sesuai ke utk idung??? aahh pedulilah... perghhh mase tu tahap keimanan dan kesabaran aku diuji semaksima mungkin.... dengan nada lembut yg terpaksa aku bertanya kat sang kecik sekor tu.....





"ape masalahnyer nie?? kenapa idung abglang yg dilempang??"





aku tanyer sambil belai2 rambut dia dowh, giler abg mithali... naseb bek laa baru 5 tahun, kalu da 50 tahun umurnyer, aku campak dia dalam perigi... lantas sang kecik menjawab dengan tidak menggunakan bahasa melayu yg baku.....





"ader nyamuk td kat idung abglang, alia tampar tp nyamuk tu tak mati pun... duk diam jer kat idung abglang..."





oohh nyamuk rupa2nyer... aku try la check nyamuk yg dimaksudkan kat muka aku..... ternyata tak de, yg ader hanyalah sekuntum muka yg ensem berhidung mancung....




"adik alia ku sayang, ini bukan nyamuk... yg ini seketul taik lalat abglang... mmg da lame kat idung nie, tak pnh gerak2 pun......" 




menyirap darah aku mase tu.... kecik2 da pandai bahan org.... aku tau laa taik lalat aku nie saiz nyamuk, kalu tampar cam mane pun, bknnyer mau mati, dia tetap cenggitu gak... tp ternyata budak kecik nie tak puas hati dgn jwpn aku, lantas dia bertanya lg.....




"ehh yer ker taik lalat?? kat tadika, kawan alia punyer taik lalat tompok besar, tak de seketul mcm abglang punyer taik lalat....."




korg nak tau jwpn aku?? budak tadika punyer soklan jer pun... aku tak perlu bukak buku ilmu alam mahupun kajian tempatan utk jwb soklan tu... sambil garu punggong jer aku jwb.....






"ooohhh... kalu tompok besar maknenyer, lalat yg berak kat muka kawan alia tu tercirit.... sebb tu jadik taik lalat tompok besar......."




aku harap bila da besar ti, alia tak ingat dah jawapan aku tu...... hahahahaha papaiii!!

43 pengomen:

cik ubi said...

hahaha..nyamuk degil tu alia~kotoran degil..

aku suke entri ko..lawak pecah perut!

M a W a D D a H said...

hahahaha...jgn la dia ingat...:p

areteacar said...

HAHAHAHA... LAWAK JE..

|CIK TIKAH|

.sweet-ants. said...

alia tgh baca blog ni woi.hahaha

miloais said...

idung uols jadik tandas lalat!
wakakakaka

hiks

Aisya J said...

HAHAHAHA!

Cik Miera said...

haha...betul2..lalat kuat berak..lg2 kalau muka xkacak.wawawawa

tura hepy said...

HEEE KLAKA ;)

Zulfikar Hazri said...

ahaha.. lalat adalah binatang paling kurang ajar.. kat muka ko dia berak petai!!!!!

NUR AYNIE said...

HAHAHAHAHAAHAH~~~nyamok~!!! len kali pukul lagi ye alia...sampai "nyamuk" tu mati erkk hihihi

terataiflowerz said...

hahahaha

kirani+mia said...

adoi..sian kt alia..hahaa

melle amir said...

haha alia cute

nuyuEna said...

abglang!..nak tgk taik yg lalat berak tu...haha

saya bukan tomato said...

kahkahkahkah !! *opss gelak sopan sikit.. hihi

PendekarPetai said...

cik ubi: haha semcm jer ko puji nie?? tak de duit kecik!! hahaha


mawaddah: ko kene tlong wat dia lupa...


areteacer: ko gelak tak nie??


sweetants: yer2 jer ko... dia ngah lyn fb kot... hahaha


aisya j: tak tau la nak komen pe... hehe


cik miera: demm ko kene kan aku yer... cisss


tura hepi: tq kamu....


zulfikar: tau tak pe... terjejas muka aku yg ensem nie... hahaha


nur aynie: wah2... ko bab mengapi no 1....


terataiflowez: hehe...


kirani: laa septutnyer ko kecian kat aku...


melle amir: eh knl lak ko adik aku?? hehe


nuyuena: uuhh tak buleh... jage aurat... hahaha


tomato sila mengaku: sopan la ckit, gelak anak dara..... hahahah

raudhah said...

best la citer ni..rileks ar, kita pun ade tahi lalat kat hidung..haha
(-__-")

pssss...awk suka makan petai ke?sambal petai ke@makan gitu je?

Mimie.Candy Cane said...

hahahaa..ajaran songsangggg!! cian alia

ousna90 said...

ha ha ha ha..xlarat nak gelak weyh..lawak gila adik hang...

PendekarPetai said...

raudhah: eh kite kembar yg terpisah ke?? suke mkn gitu jer... hehe


mimie: uit maner der....


ousna90: haa baru ko tau. adik aku berbakat masuk rajalawak tahu....

CintaZulaikha said...

hahhahhhahha...mengong btol la~~

storyfromme said...

hahaha...kesian kena bahan dengan adik.

Puan Kutu said...

haha nyamuk tak bergerak..comel la alia..

Tun Aqilah said...

hahahaha
ak pn hrp alia lupa ape yg ko ckp tu

mommylavender said...

jahat sungguh lalat tu pi berak kat idung pulak...sungguh mmbusukkan~heee

ahmad humairi said...

Taik lalat manih tu...xcaya cuba rase...

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
pilihan motorsikal kupcai terbaik

uihhhh lalat ni tak reti bahasa tu.... mcam tak ade tempat lain nak berak bayar lerrr 20 sen kalau nak berak

eicahaha said...

hahaha...seyes lawak la adeq kao...

ct norfariza said...

followers da genap 1k.. thniah kamu... =)

Izyan Masri said...

LAIN KALI JANGAN MINUM KOPI SEBELUM TIDUR XD.WUWUWU.ORANG PERAK JUGAK RUPAYA XD

Ungu said...

oh demm. aku ada 4 taik lalat gaya bebas di muka. lebam muka aku kalau alia jumpa aku.

eRza farEeha said...

hahahha...:) :)..
org perak??kite geng!

dayah SnoW Heuka said...

=,= seyes klaka okeyh!!! haha :))

dayah SnoW Heuka said...

=,= seyes klaka okeyh!!! haha :))

PendekarPetai said...

cintazulaikha: isk2 mane de... bijak ok.. hehe


storyfromme: tak pela, bkn selalu...


puan kutu: secomel abgnyer.. hakhak


tun aqilah: ti aku balik umah, aku tnye dia....


mommy: mungkin dia berak mase aku kecik2 dulu.. tak perasan..


ahmad humairi: mampu ke lidah aku ke hidung utk merasa nyer??


afzainizam: komen terpjg setakat nie.. hehe


eicahaha: waahh lame ko ilang... naseb bek adik aku tak de blog...


eza: tq kamu.... follower kamu pun makin meningkat...


izyan: skrg aku da amalkan minum susu... hehe


ungu: aku harap kalu ko jumpe alia, lari lah selaju mungkin...


erza: give me 5!! hee


dayah: tq!! keep in touch!!

Anonymous said...

dah blambak taik lalat yg x bertuan kat permukaan kulit aq ni.time kecik2 dulu xde.time dah tua bangka ni menjadik2 lak kuar.dah cam saripah ainun dah...

mungelily said...

hye..tq follow myblog~~~
btw sy terjah blog awk.. :)
best best hhi

menusuk hati said...

alia tu mesti dah besar lagi remaja..nak minta kebenaran abg lang ajak dia main boling boleh?

taik lalat kecik=lalat sembelit

lemongrassbeam said...

hahaha. apala ni. sy pun ade taik lalat. Thanks folo....;)
baru ade kesampaian nak melawat.

PendekarPetai said...

anon: tumbuh ibarat cendawan selepas ujan ke mksud ko??


mubelily: tq kamu!!


menusuk hati: baru skolah darjah 2... kalu nak ajak adik aku, ko kene bwk aku skali... hahaha.... sembelit?? lalat kurg mkn buah-buahan la 2...


lemong: hehe tq2....

senyumSOYA said...

exam2~

n!da said...

hahahaa..
aduhai abglang..

PendekarPetai said...

senyum soya: demm cmne ko leh tau nie?? hahaha


nida: abg lang tak bersalah kan??

PENGUMUMAN RINGKAS!!

kalu nak bace entri yg sebelum2 nie, jangan klik kat page tau.. klik kat "hasil bijih!!".. kalu klik kat "page" nanti entri berterabur..... sesungguhnyer... layout nie mmgla sangat....... LANCAU KUDA!! TQ!!!