Thursday, February 27, 2014

NIAT BAIK

Mak aku selalu berpesan kat aku, ape pun yg kte buat dlm kehidupan seharian nie, berfikir dulu sedalam-dalamnya sebelum buat keputusan.. dan keputusan yg terbaik tu datang drpd niat yg baik...


Tapi mak, kalu kita dah ade niat baik nak tolong seseorg yg berada dlm kesusahan, tp tiba2 perkara mengkelakarkan berlaku cam ne?? Hahaha


Beberapa ari yg lepas aku pegi bank, nak bank in sales company tempat aku keje... kerakian, aje ramai betoi org mase tu, kebetulan ade sorg pakcik yg agak dah tua dan uzur pun tggu no giliran dipanggil..


Ting tong krikk krikk puuiih.. 1120 kaunter 2..


Amboi terok betoi bunyi intro kaunter tu ye.. hahaha.. tu la no pakcik tu, so dia pun pegi la ke kaunter... aku tengok jer la dr jauh (sambil2 tu korek idung sebarang dua, cara cover buat akai garu2 idung) hahaha


Selesai je korek idung aku tengok la pakcik tu.... laaaa tak sampai lagi ke kat kaunter?? Pakcik nie berjalan pakai gear 1 je ke?? Apehal slow sgt?? Kecian.. dia tak larat berjalan laju, pastu tiba2..


Kelepekk2 ketumm2 kebabong... (pakcik tu jatuh)


Aku cuba nak pegi tolong, tp org ramai kan, lgpun aku duk blakang skali time tu.. so ade sorg brader macho terdekat dtg tolong pak cik tu.. tiba2 lg..


Kecepung kecepek toi toiii.. (brader macho tu pun jatuh!!!)


Hahahahaha... amboi licin bebeno ke pun lantai bank nie?? Heran aku... yg lebih malangnye brader macho tu tersepak buntot pakcik tu mase terjatuh... aku rase mau menyumpah pakcik tu dlm ati..


"Kalu stakat dtg nak tolong sepakkan buntot aku, baik tak payah"


"Adik pk jatuh kat dpan khalayak ramai nie menyeronokkan ke smpai nak join skali??"


"Haaaaa ade pun member jatuh, boleh aku cover cam nak wat breakdance bjemaah.."


Last2 aku sendiri dtg tolong pakcik tu, sebb brader tu bleh bangun sendiri.. ape yg aku kesalkan, ramai kot org kat kwsn tu.. knpe aku yg duk blakang skali nie kena pegi depan sebb nak tolong pakcik tu?? Mane sifat prihatinnye rakyat malaysia nie?? Huhu..


Secara peribadinya aku respek kat brader macho tu, dia sggup ketepikan kemaluan dia n tetap nak tolng pakcik yg jatuh tu... lu terbaik bro, 1 je wa nak pesan, jgn sepak buntot sape2 lg tau!!! Haha.. papai!!!



3 pengomen:

AkuBukanLelaki said...

tersepak la..hahaha
btw,dpt seguntil pahala tolong orang.

~fuNtaStY~ said...

haha nasib baik tak ade org ketiga join beguling..
bukan semua orang prihatin makanya kita perlulah cuba jadi insan2 yang prihatin tu..(^_^)

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

PENGUMUMAN RINGKAS!!

kalu nak bace entri yg sebelum2 nie, jangan klik kat page tau.. klik kat "hasil bijih!!".. kalu klik kat "page" nanti entri berterabur..... sesungguhnyer... layout nie mmgla sangat....... LANCAU KUDA!! TQ!!!